Skip to main content

Співпраця

Agnieszka Czichy

menedżerka kultury, koordynatorka projektów, producentka kreatywna, specjalistka PR i komunikacji, filolożka, redaktorka. Od ponad 17 lat związana ze środowiskiem artystycznym od strony produkcyjnej, tworząc projekty edukacyjne, społeczne, lokalne.

menedżerka kultury, koordynatorka projektów, producentka kreatywna, specjalistka PR i komunikacji, filolożka, redaktorka. Od ponad 17 lat związana ze środowiskiem artystycznym od strony produkcyjnej, tworząc projekty edukacyjne, społeczne, lokalne. W latach 2018-2022 roku związana z Akademią Sztuk Teatralnych w Krakowie Wydziałem Teatru Tańca w Bytomiu. Koordynatorka projektów eksploatacyjnych spektaklu "Lorem Ipsum" w ramach programów "Scena dla Tańca" Instytutu Muzyki i Tańca oraz "Teatr Polska" Instytutu Teatralnego im. Z. Raszewskiego oraz spektaklu "Koncert żałobny na sześciu tancerzy" w ramach programu "Teatr Polska" IT. W 2021 roku wyprodukowała wraz z Vagabond Physical Collective spektakl dla dzieci oraz ich bliskich "Co tu tak dudni?" w ramach programu OFF Polska Instytutu Teatralnego.

W projektach ważne jest dla niej działanie na rzecz rozwoju kultury i edukacji artystycznej, ze szczególnym uwzględnieniem miast o ograniczonym do niej dostępie. Prowadzi spotkania, prelekcje uwzględniając narzędzia komunikacji empatycznej. Obecnie współtworzy Perform for change - kolektyw skupiający swoje działania na zrównoważonej produkcji sztuk performatywnych - tworzonych i produkowanych w ekologiczny i równościowy sposób. Interesują ją szczególnie działania edukacyjne i społeczne, w tym projekty skierowane dla najmłodszych odbiorców.

Agnieszka Dubilewicz

Kulturoznawczyni, animatorka, aktorka Studia Teatralnego Blum. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu „Rozwoju Publiczności” w ramach europejskiego programu Connect.

- kulturoznawczyni, animatorka, aktorka Studia Teatralnego Blum. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu „Rozwoju Publiczności” w ramach europejskiego programu Connect. Realizatorka projektu „Mozaika z pamięci”, dotyczącego historii Osiedla Piastowskiego. Współpracowała też z Otwartą Strefą Kultury Łazarz i Fundacją Malta. Uczestniczka Szkoły Pedagogów Teatru realizowanej przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. W 2019 roku była jedną z uczestniczek bytomskiego laboratorium “Taniec i Niepełnosprawność. Przekraczanie Granic”. Laureatka pierwszej edycji konkursu “Ciąg Dalszy Nastąpi” za projekt: Teatr Społeczny. Strategie przetrwania. Stypendystka programu dotacyjnego Narodowego Centrum Kultury w zakresie wspierania edukacji kulturowej Bardzo Młoda Kultura 2020. Na co dzień współpracuje z Fundacją Czerwone Noski Klown w Szpitalu jako dr Dubi Dubi.

Izabela Chlewińska

Choreografka, tancerka, terapeutka, muzyk i pedagog. Prowadziła warsztaty w Japonii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych.

Choreografka, tancerka, terapeutka, muzyk i pedagog. Prowadziła warsztaty w Japonii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Stworzyła autorskie spektakle za granicą oraz była odpowiedzialna za ruch sceniczny w wielu polskich teatrach. Stworzyła autorską metodę nauczania, która łączy improwizację w tańcu ruch organiczny z naturalną emisją głosu.

Alicja Morawska-Rubczak

Reżyserka, pedagożka teatru, specjalizuje się w dziedzinie teatru i tańca dla dzieci do lat trzech.

Reżyserka, pedagożka teatru, specjalizuje się w dziedzinie teatru i tańca dla dzieci do lat trzech. Tworzy przede wszystkim spektakle dla najnajmłodszych oraz projekty edukacyjne. Zafascynowana pracą zespołową z wykorzystaniem komunikacji opartej na empatii. Jej spektakle były prezentowane i nagradzane na najważniejszych festiwalach w kraju i na świecie – między innymi w Singapurze, Japonii, Chinach, Rumunii, Rosji, Irlandii, Włoszech i Iranie. Jest wolnym strzelcem, pracuje w Polsce i zagranicą, w czym nie przeszkadza jej mieszkanie w malutkiej wiosce pod Wałczem. Choć kocha swoją pracę, jej największa miłością są mąż oraz dzieci - Zuzia i Bolko. Członkini zarządu ART FRACTION FOUNDATION.

Barbara Małecka

Teatrolog, producentka wydarzeń artystycznych, autorka scenografii do spektakli dla najnajmłodszych - m.in. blisko (Centrum Sztuki Dziecka), KUUKI (Japonia), Den lille store reisen i Riverso (Norwegia) i Dżungla (Wrocławski Teatr Lalek).

Teatrolog, producentka wydarzeń artystycznych, autorka scenografii do spektakli dla najnajmłodszych - m.in. blisko (Centrum Sztuki Dziecka), KUUKI (Japonia), Den lille store reisen i Riverso (Norwegia) i Dżungla (Wrocławski Teatr Lalek). Od 2010 roku kieruje projektem FESTIWAL NAJMŁODSZYCH. Koordynuje polską część międzynarodowych projektów: "Small Size, Performing Arts for Early Years" i „Mapping: the map on the aesthetics of performing arts for early years” realizowanych w ramach programu Kreatywna Europa. Od 2017 roku związana z Teatrem Animacji jako dyrektor artystyczny festiwalu KONTEKSTY. Założycielka i członkini zarządu ART FRACTION FOUNDATION.

Bartek Mroczkowski

Bartosz Mroczkowski – tańczący filozof. Uzyskał tytuł doktora nauk humanistycznych o specjalizacji filozofia na podstawie dysertacji pt. „Konceptualizacje i praktyki ciała w perspektywie posthumanizmu i nowego materializmu” (2021).

Bartosz Mroczkowski – tańczący filozof. Uzyskał tytuł doktora nauk humanistycznych o specjalizacji filozofia na podstawie dysertacji pt. „Konceptualizacje i praktyki ciała w perspektywie posthumanizmu i nowego materializmu” (2021). Założyciel fundacji i redaktor portalu internetowego Machina Myśli (2014-2017). Członek Fundacji Sens Ruchu (2015-2020). W swoje pracy badawczej posługuje się perspektywą transdyscyplinarnego wytwarzania wiedzy poprzez łączenie narzędzi poznawczych z zakresu filozofii i praktyk ciała (sztuki walki, taniec, performance, medytacja itp.), ukierunkowanych na poszerzanie cielesnej świadomości i uważności w ruchu. Jego zainteresowania badawcze skupiają się wokół nurtów posthumanizmu, nowego materializmu, estetyki egzystencji, ze szczególnym uwzględnieniem szeroko rozumianej cielesności/materialności oraz eksperymentów z nią związanych. Publikował w „Czasie Kultury”, „Praktyce Teoretycznej”, serii naukowej „Scripta” IFK UW, „Machinie Myśli”. W oparciu o swoje doświadczenie akademicko-badawcze, działania kulturalne oraz artystyczne, a także szeroko rozumiane eksperymenty z cielesnością, prowadzi autorskie sesje i warsztaty z zakresu doradztwa filozoficznego, a także pracy z cielesną świadomością i uważnością w ruchu.

Aneta Jankowska

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku choreografia i techniki tańca. Ukończyła program improwizacji u Davida Zambrano w Brukseli oraz coaching z techniki flying low i passing through.

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku choreografia i techniki tańca. Ukończyła program improwizacji u Davida Zambrano w Brukseli oraz coaching z techniki flying low i passing through. Była uczestniczką sesji ze Sławkiem Krawczyńskim i Anną Godowską poświęconych pracy w procesie ze śniącym ciałem. Ukończyła: coaching z Wimem Vandekeybusem „Bliźniacze połączenie tańca i aktorstwa”, laboratorium Anny Godowskiej „Body - Medium” oraz “Kultura ciała” Izabeli Chlewińskiej. W latach 2009-2016 była tancerką/performerką Pracowni Fizycznej w Łodzi pod kierownictwem Jacka Owczarka, gdzie razem tworzyli spektakle w oparciu o procesy psychoanalizy postaci oraz śniącego ciała.

Od 15 lat pracuje jako choreografka, od ok. 5 lat jako coach aktorski oraz dramaturżka ruchu. W oparciu o zdobytą wiedzę, rozwija swoją metodę budowania postaci oraz nowe podejście do tworzenia choreografii i pracy z aktorem w teatrze, filmie i reklamie. Dotąd pracowała m.in. z reżyserami: Marcinem Wierzchowskim (Alte hajm/ Stary dom, Idioci, Los Endemoniados/Biesy), Katarzyną Minkowską (Orlando. Bloomsbury, Cudzoziemka, Stream), Grzegorzem Laszukiem (Morderstwo w Utopii), Antonio Galdamezem (film Na Twoim Miejscu), Piotrem Trzaskalskim (film Na chwilę, na zawsze), Kamilą Taraburą (serial Absolutni debiutanci), Hubertem Patynowskim (film Nie zmieniaj tematu), Piotrem Ratajczakiem (Nic się nie stało, Podróż za jeden uśmiech, Lalka), Markiem Zakosteleckim (Czarodziejski Flet, Burza), Jakubem Kroftą (Piekło/Niebo, Wakacje Mikołajka), Darią Kopiec (Zakonnice odchodzą po cichu, Bajki Robotów, teatr tv Sprawa Rity Gorgonowej), Mateuszem Bednarkiewiczem (teatr tv Feinweinblein). Ma na swoim koncie również współ reżyserię spektaklu Przyrzecze (Teatr Polski w Bydgoszczy) zrealizowany w ramach PPA. Z Marcinem Wierzchowskim i Katarzyną Minkowską współpracowała reżysersko przy wielu produkcjach.

Występuje jako aktorka, tancerka czy performerka m.in. w: Alte hajm/ Stary dom reż. Marcin Wierzchowski (Nagroda dla zespołu aktorskiego na 28. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej), Orlando. Bloomsbury reż. Katarzyna Minkowska, Krew Boga reż. Bartek Konopka, Chłopi reż. Dorota Kobiela, Field Survey reż. Noa Shadur i Konrad Smoleński, produkcji Living Space Theater Somatopia w reż. K. J. Holmes realizowanej w Hudson, Stan Nowy Jork czy projekcie Site Specific Performance - Debris Afloat reż. Paraskevas Terezakis. Była też autorką muzyki do kilku z powyższych projektów.